Data de 27 septembrie marchează Ziua Mondială a Turismului. Nișa care vizează sănătate are nevoie de un marketing diferit, s-a arătat în cadrul Conferinței Internaționale privind Turismul de Sănătate, organizată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în perioada 24 – 25 septembrie la București.
„Turismul este un act de cultură”, a subliniat domnul Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronatelor din Turismul Balnear, cu ocazia Conferinței. Același lucru l-a punctat și doamna Corina Martin, președintele ANAT: „Călătorim pentru a ne reîncărca bateriile, de aceea turismul și serviciile medicale își împletesc efectele benefice pentru sănătate”.
De altfel, în Turcia, turismul ține de Ministerul Culturii. Iar competitorii noștri investestesc anual aproximativ 70 de milioane de euro numai pentru promovarea turismului de sănătate, cifră oferită de domnișoara Büșra Kul, reprezentant al Ministerului Culturii și Turismului din Turcia.
Între locurile istorice și Deltă
Turismul de sănătate se află pe locul al patrulea între principalele atracții turistice pentru români în România, potrivit unei cercetări realizată în urmă cu un an de firma TNS. Mai exact, izvoarele naturale urmează în clasamentul preferințelor după Carpați, după zona rurală, locurile istorice și după Deltă, pe locul al cincilea aflându-se orașul Sibiu. Statisticile au fost oferite de domnul Eusediu Mărgășoiu, consultant EMC, prezent la eveniment.
Ne diferențiem ca să creștem
În ceea ce privește turiștii străini, România nu se poate “bate” pentru același public cu rechinii mari, adică țările cu experiență și cu resurse în domeniu, spune Eusediu Mărgășoiu. Tocmai de aceea, turismul de sănătate românesc trebuie să găsească o nișă, adică să se diferențieze prin ceva. Cum poate face acest lucru? În loc să ne ducem în zona turiștilor care caută hoteluri de 5 stele și confort “de masă”, trebuie să creăm o cerere nouă. “Putem face acest lucru țintind acel călător cu discernământ, călătorul care caută experience unice și care nu merge pe căi bătătorite”, a spus Eusediu Mărgășoiu în cadrul prezentării sale. Aproximativ 80 de milioane de persoane se încadrează în acest grup, potrivit specialistul în marketing.
Mariana Minea